maanantai 3. marraskuuta 2014

Matkalla paratiisiin

Matka Lovinasta Sanuriin meni suht kivuttomasti minibussin kyydissä. Fannin istuimen jouset sattuivat kyllä ikävästi törröttämään ja ilmastointia ei ollut, mutta pari tuntia meni muuten oikein mukavasti.

Sanurissa majoituimme taas Big Pineapplessa. Edelleen kyllä todella mukava hostelli. Oli ihana mennä tuttuun paikkaan ja oli hauska nähdä tuttuja ihmisiä. Paikalla sattui siis olemaan vielä muutama ihminen joihin aiemmin olimme tutustuneet. Olo oli siis oikein kotoinen.

Lepäsimme pari päivää Sanurissa. Fanni oli vieläkin hieman kipeänä, joten hostellin 400 elokuvaa tulivat tarpeellisiksi. Päivät tuli siis vietettyä ihan vain hostelilla tai rannalla loikoillessa. Käytiin välillä myös hieronnassa makoilemassa ja tietenkin syömässä.

Illat vietimme tuttujen ja uusien reppureissajien kanssa yhtenä iltana karaokebaarissa ja toisena ihan vain hostellilla hengaillessa. Karaokeiltaa vietimme meksikolaisessa ravintolassa ja muutama (ei me) uskaltautui ihan mikrofoninkin taakse ja ilta oli kyllä oikein huvittava.

Parin rentouttavan päivän jälkeen lähdimme aamusta Gili-saarille. Varasimme matkan siten, että minibussi haki meidät hostellilta, vei meidät Padang Pain satamaan ja sieltä menimme Fastboatilla Gili Trawanganille. Maksoimme matkasta 500000 rupiaa eli n. 30€. Lippu sisälsi myös paluumatkan takaisin hostellille asti vapaavalintaisena päivänä. Matka Fastboatilla meni nopeasti. Kesti vain n. 45 minuuttia ja merenkäynti ei ollut kovin rajua. Olimme kuulleet, että matka voi kestää kaksikin tuntia ja merenkäynti voi olla todella rajua, mutta meillä taisi kerrankin käydä hyvä tuuri.

Kun pääsimme veneestä ulos ja näimme mitkä maisemat meitä odotti, ei kyllä auttanut muuta kuin hymyillä oikein leveää hymyä. Myöhemmin lisää maisemasta ja Gili Trawanganista kuvien kera. Sanurista ja matkasta Gilille tuli valitettavasti otettua ihan vain muutama huono kuva...

" Never did the world make a queen of a girl who hides in houses and dreams without traveling."